Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

Att tacka nej till jobb som företagare


En företagares största utmaning kan ibland bli att behöva säga nej till jobb. Det känns otroligt läskigt att göra det, men i vissa fall blir du tvungen eftersom det annars kommer att påverka dig negativt. Här är exempel på när du måste säga nej:

  • När du vet att du inte kommer att bli klar på utsatt tid. Det är bättre att artigt tacka nej till ett jobb och förklara varför, så att kunden förstår att de får nej för sin egen skull.

  • När du inte har hela kunskapen för att göra jobbet. Det är klart att du vill anta utmaningar och bevisa din kapacitet, men det finns också tillfällen när du måste inse att du inte kan klara av vissa uppgifter. Om du blundar för det och gör ett dåligt jobb, så kommer kunden att bli missnöjd – och du också.

  • När du inte litar på en kund. Det kommer att hända att du träffar på kunder där kemin mellan er inte alls stämmer. Du kanske känner att de är ute efter att mjölka dig på din kunskap eller så är allt frid och fröjd ända tills ni börjar prata pengar. En del kunder är elaka typer och det brukar man också känna efter hur de behandlar folk på möten eller på deras allmänna attityd. Säg nej. Det finns inget som är värt magont i företagandet (utom möjligtvis skrattkramp av ditt roliga jobb).

  • Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


    Ska du säga ja eller nej? Ställ dig själv de här frågorna:

  • Kommer den här möjligheten att ta dig närmare eller längre ifrån dina mål? Om möjligheten, hur den än ser ut, inte stämmer överens med var du vill vara om ett år, så tacka artigt nej och gå vidare.

  • Har du tillräckligt med tid att förbereda dig för den här chansen och vara hundra procent engagerad? Om inte, så kommer det där åtagandet bara bli ett problem för dig. Om du får sista minuten-erbjudanden, så skapar de ofta ångest och press och känslan att vara dåligt förberedd förstör ditt självförtroende. Säg nej även om det betyder en extraslant. Det kommer att göra din själ gott istället för tvärtom.

  • Kommer möjligheten att dränera din ekonomi? Titta lite närmare på dina ekonomiska mål. Om möjligheten som dykt upp tvingar dig att lägga ner mer än du har chansen att få tillbaka, så spring därifrån så fort du kan.

  • Är chansen förklädd som en ”Once in a lifetime”-grej, något som verkligen kan förändra hela ditt liv? Läs på. Chanser som förändrar hela livet är ofta för bra för att vara sanna. Fatta ett beslut med hjärnan och inte hjärtat.

  • Hur känns det i magen? Lita på vad magkänslan säger. Säg nej till allt som känns fel och strider mot din personliga integritet eller som kan skada dig eller någon annan.

  • SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


    En läsarröst
    "Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
    Anders Klingmark, Nacka

    Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se