Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

10 tips om att göra din hemsida mer användbar för dina besökare.


Hur har du det egentligen med din hemsida? Är du intresserad av att göra den användbar för dina besökare eller har du skapat sidan med dig själv i första rummet?

Här kommer 10 punkter som gör din sida mer användbar för dina besökare. Läs och fundera om det finns något du kan använda, för du vet ju att dina möjliga kunder kommer till din hemsida för sin egen skull, inte för din. Glöm aldrig det.


1. Lär oss något.
Du kan massor av saker som vi inte kan. Gör din hemsida till en kunskapsresurs för oss som vill veta mer om ditt ämne (Det är därför vi är där).
Berätta det mest spännande med din värld för oss. Dra gärna den där historien som du berättar på middagar, det där som "folk" inte tycks veta eller aldrig kan fatta. Ju mer du berättar för oss i olika portioner, desto mer är vi benägna att kalla dig expert på ditt område.


2. Gör din värld enklare för oss.
Du kan din värld och har tänkt på hur den kan göras enklare. Om jag anlitar en webbdesigner är jag inte intresserad av att höra haranger med fikonspråk eller hur svårt och svettigt det är för honom att ordna det jag vill ha gjort. Jag vill veta om det går.
Gör alltid dina svåraste saker enklare för oss. Visa oss sammanhangen utan att tråka ut oss.
Ge oss checklistor för vad vi bör tänka på.
Ha en sida där du svarar på de allra vanligaste frågorna kunderna ställer till dig.


3. Behandla din sida professionellt.
Gör dina kunder imponerade över dina svar och dina svarstider så långt du bara kan. Använd dig av autosvarstjänster när du inte kan svara för att du är bortrest eller har andra hinder. Se till så att bollen så snabbt som möjligt ligger hos dig så att dina kunder kan fortsätta med sitt utan att undra över om du ska svara eller inte.


4. Visa att du är vår vän.
Ge bort något gratis som tack för att du fått vår tid. Jag har, som du redan vet, gratis marknadsföringstips här och även om inte alla besökare köper böcker av oss så vill jag att de ska få något som tack för att de kommit.
Målet är naturligtvis att när behovet av marknadsföring kommer upp för dem så ska det vara mig och boken "Google hjärta dig 2" (extern länk till vår egen bokhandel) de ska känna mest förtroende för. Hur ska du göra för att få dina kunders förtroende på sikt?
Hur ska du visa att du har kommit för att stanna? Hur ska du visa att du kommer att finnas där när de behöver dig?


5. Gör sidan tillgänglig för oss.
Gör det lätt för oss att hitta på din sida. Gör det lätt för oss att beställa det vi vill ha på alla möjliga sätt som finns. Många människor är rädda för att beställa via nätet. Ge dem ett telefonnummer och ge människor som inte vill ringa en adress att skriva till.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



6. Hjälp oss att fatta vettiga köpbeslut.
Berätta allt du kan om din produkt eller tjänst. Visa vilka andra som köpt och använt din produkt och vad de tyckte. Visa vad oberoende personer, till exempel journalister tycker om din produkt.
Tänk på att alla inte är intresserade av att köpa din produkt (det är omöjligt).
Sikta därför inte in ditt innehåll på alla i hela världen. Sikta in dig på den grupp av människor du tror är dina mest sannolika kunder och ge dem all information du kan tror att de behöver.
Gör oss också trygga med våra köp genom att erbjuda oss generösa garantier.
Du vet ju att generösa garantier visar oss att du är beredd att stå för din produkt.


7. Ha en privatpolicy.
Visa vad du har för avsikter med insamlandet av mailadresser.Alla som prenumererar på våra nyhetsbrev eller som är kunder till Redaktionen ska veta att adresserna stannar innanför våra dörrar. Hur är det med ditt företag? Vet alla som registrerar sig för ditt nyhetsbrev eller som är kund hos dig vad du gör med deras adresser? Om inte - berätta det så att kunderna vet det och är beredda på konsekvenserna av det.


8. Visa en tydlig position.
Titta på dina konkurrenters hemsidor och känn efter vad som saknas där. Erbjud en annan blandning av innehåll på din sida. Du vet vid det här laget att de allra flesta kommer till din sida för att de har ett behov av något.De letar efter något de saknat. Berätta inte att: "Vi har en ny hemsida, gå gärna in och titta hur snygg den är" = SNARK SNARK. Berätta vad man får om man går dit istället. Det är då du både kan rannsaka dig själv om vad man faktiskt får och på samma gång visa varför någon ska gå dit.


9. Ha en levande sida.
Alldeles för många företag sätter upp en hemsida med stor entusiasm (Alla har ju en, då ska vi också ha en) men efter ett tag kastas den ut i kylan och för en tynande tillvaro i ingentingvärlden.
Visa att din sida är aktiv och inte ett "sminkat lik". Det är först då det börjar hända saker. Glöm aldrig att din hemsida inte är en broschyr, det är en levande plats där du kan få saker att hända som hjälper dina kunder. Tänk alltid i kundfördelar när du lägger in nytt innehåll på din sida. Det är då du vinner respekt från besökarna - och det är då du kan få förmånen att börja räkna många av dem som dina nya kunder.


10. Skapa interaktivitet.
Erbjud dina besökare att vara med på olika sätt. Be om våra åsikter så kommer du att få dem. Be oss om tips så får du tips. Be oss länka till din sida så kanske vi gör det. Våra kunder får till exempel marknadsföra sig helt gratis på den här sajten

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se