Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

Risken med att starta eget och göra det man älskar




Jag är verkligen ingen gnällfis utan istället en person som verkligen vill att fler ska ta chansen och starta egna företag i det här landet.

Men, det kräver mycket engagemang för att få ett företag att lämna startbanan och om du har den rätta viljan och lusten att kavla upp ärmarna, så är det faktiskt 90% av ingredienserna i ett lyckat företag. Ja, det är sant.

Men se upp – det finns också en risk för den som startar ett företag baserat bara på något de älskar att göra – kärleken är nämligen blind. Det som du älskar att göra på fritiden kanske rent av suger att hålla på med hela dagarna. Eller så romantiserar du bilden av det.

Säg att du vill starta ett café och ser framför dig hur du fixar och grejar och pratar med gästerna och är den självklara mittpunkten för allt – men snart upptäcker du att caféverksamhet sällan är lönsamt. Jobbet betyder att du får stå halva dagarna och ta hand om disk och de där trevliga gästerna som du föreställde dig ofta består av alkisarna från torget som kommer in för att låna toaletten och tonåringar som beställer en kopp kaffe och tar upp plats halva dagen utan att beställa mer.

Det jag säger är att kärleken till din idé kan framkalla ett orealistiskt rosa skimmer som det kan vara svårt att se igenom. En annan sak som gör att kärleken till din idé kan vara orealistisk är att du romantiskt utgår från att alla människor gillar samma saker som du. (Jag ser det i flera affärer varje dag där folk startat butiker och säljer för udda saker för att kunna leva på det). Det här är totalt livsfarligt för företag såklart och bara på gatan där jag bor byter vissa lokaler ägare och inriktning tre gånger om året. Du måste alltid tänka: Tänk om ingen gillar min idé? Och du måste ta reda på om tillräckligt många gör det – och vill betala för det för att du ska kunna fortsätta med ditt företag. Varje gång en kund köper något av dig är det som en röst för att ditt företag ska få finnas kvar.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Kärlek till en idé gör dig också överdrivet optimistisk. Du glömmer bort att det inte är lätt att få ett företag att rulla och att det kräver massor av tid och engagemang från din sida. Det kan ta år ibland. Väldigt få små företag går bra det första året. En del gör det aldrig.

Lösning: Starta inte ett företag enbart baserat på det du älskar. Välj istället något som är relaterat till dina intressen och som andra kommer att älska – eller i alla fall gilla så mycket att de är villiga att betala för det.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se