I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Starta Eget-ordlista  -  KONKURRENSFÖRDEL, KONKURRENSFÖRDELAR

Alla visar sina fördelar i marknadsföringen men som smarta företag visar fördelarna som bara du har - din konkurrensfördel. Många av dagens produkter och tjänster är så lika varandra att det enda som skiljer dem är marknadsföringen, det sätt de presenteras på.

Om du lever i en konkurrensbransch där alla produkter liknar varandra exakt så är det ditt jobb att identifiera dina konkurrensfördelar och hålla fram dem i all marknadsföring. Har du inga konkurrensfördelar just nu så kan du skapa dem genom att förbättra produkter eller service eller båda. Att investera i att skapa en tydlig konkurrensfördel är antagligen det smartaste ditt företag kan göra.

Vill du lära dig mer om gerillamarknadsföring?
Läs i så fall om Gerillaföretagaren


<< Tillbaka till ordlistan



Sveriges största tipsbrev om att starta eget - helt gratis att prenumerera på

I tipsbrevet Starta eget får du smarta tips och konkreta verktyg som hjälper dig att lyckas bättre med ditt företag.

Starta eget är Sveriges största tipsbrev om att starta eget med drygt 140 000 prenumeranter.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med Starta-egetböcker från Bokförlaget Redaktionen.

Exempel på Sveriges största brev om att starta eget ser du här.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.