Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Butiksförsäljning

1000 tips om att sälja mer i din butik

Författare:
Boken är skriven av Stefan Ekberg, finalist i Årets Företagare i Stockholm och författare till ett femtiotal böcker om företagare och företagande. Stefan har också patent på den egna succéuppfinningen Draghajen och driver Bokförlaget Redaktionen som rankas på plats 25 bland Sveriges största bokförlag.

En läsarröst
"Jag har blivit mer framåt och initiativtagande i marknadsföringen och fått en jäklar-anamma känsla! Har testat att "kuppa" i julas och har märkt effekt. Lärt mig mycket om hur folk funkar."
Linda Ahl, Afrodites Under

SPECIALPRIS
Hos oss köper du boken billigast
eftersom det är vi som ger ut den.❤️
332 sidor
(Ordinarie pris i bokhandeln - 424 kr)

249 kr
✔ I lager
✔ Öppet köp i 30 dagar

Läs vad andra tycker längre ner på sidan

Den här boken är som en stor idékanon skriven för alla butiker som vill sälja mer till nya och gamla kunder. Boken innehåller 1000 konkreta tips att använda direkt för att sälja mer. Den passar också dig som vill starta en egen butik. Den perfekta boken om marknadsföring i butik i en tid där butiker aldrig varit så hotade av konkurrens från alla håll.


Det här är en del av vad du får lära dig:

Att sälja mycket mer i butiken
☑️ Hur du presenterar dina produkter så kunderna säga "Wow"!
☑️ Hur du får kunden att slå till - nu idag
☑️ Hemliga tekniker om att undvika prisdiskussioner med kunden
☑️ En hemligt teknik för att ta hand om kunder som ska "fundera lite"
☑️ Hemligheterna med att ta hand om fler kunder på en gång
☑️ Hur du får kunden som ringer att komma till butiken

Mötet med kunden
☑️ Hur du får folk att gilla dig snabbt
☑️ De olika kundtyperna och hur du bemöter dem.
☑️ Hemligheten med att ta hand om kunder som "bara tittar"
☑️ Hur du hanterar besvärliga kunder
☑️ Massor av konkreta sätt att behålla kunderna på
☑️ Massor av konkreta sätt att hitta nya kunder

Mycket snack om läge och lite snack om marknadsföring.
☑️ Hur du visar din omgivning att du finns utan att det kostar skjortan
☑️ Hur du hittar ditt hemliga vapen
☑️ Hur du tar reda på vad kunderna egentligen tycker om dig
☑️ De 20 vanligaste misstagen butiker gör i sin marknadsföring
☑️ Varför du måste ha en hemsida som komplement till din butik
☑️ Hur du gör hemsidan från idé till produktion

Utsidan och Insidan räknas
☑️ Konkreta tips om skyltfönstret - och de vanligaste misstagen
☑️ Hur du gör belysningen och skyltningen mer säljande
☑️ Hur du gör dina varor till stjärnor på hyllorna
☑️ Tips och tricks om hur du placerar varorna så kunderna ser dem bättre

Långsiktiga relationer - så här får du dem
☑️ Hur du startar din egen kundklubb och ditt eget nyhetsbrev
☑️ Hur du får kunderna att prata om ditt företag med sina vänner

Marknadsaktiviteter
☑️ Hur du tjänar pengar på att ha REA
☑️ Hur du använder direktreklam, tävlingar och events för att nå högre vinster
☑️ Hur du gör annonser, broschyrer, flyers och kuponger som säljer

Ledning av butiken
☑️ Hur du rekryterar rätt personer och får personalen att ge järnet på jobbet

Omvärld
☑️ Hur du blir småföretagarnas egen Bert Karlsson mot media
☑️ Hur du spionerar på konkurrenter och på ditt eget företag
☑️ Och mycket mer…

OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.

Så här tycker några läsare


"Fantastisk och rolig fick mig ett riktigt gott skratt när jag läste boken. Man kommer till insikt och förstår vilka problem man gjort innan och vad man kan bli bättre på. Otroligt rolig bok..."
Robert Chamoun, Salong Eurostop

"Jag har blivit mer framåt och initiativtagande i marknadsföringen och fått en jäklar-anamma känsla! Har testat att "kuppa" i julas och har märkt effekt. Lärt mig mycket om hur folk funkar."
Linda Ahl, Afrodites Under

"Boken har visat idéer för marknadsföring- inspiration i största allmänhet- bara en sån sak som att sluta fråga kunder om man kan hjälpa till- "hej" och paus...kontakt = MYCKET effektivare!!"
Bernzons blomsterhandel

"Många bra tips som jag återvänder till hela tiden - ovärderlig!"
Gourmetbönans Te & Kaffe

"Härlig och inspirerande bok och med många självklara saker som man blir påmind om."
Svensk Naturkraft AB

"Boken har lärt mig hur viktigt är det med produktplaceringen. Hur man bemöter kunder-, vilket jag dagligen irriterar mig över i många butiker, och tänker att de borde nog också läsa boken för att lära sig ett och annat."
Antonia Balazs, Klinik Divage

"Boken har hjälpt oss med att att få varje enskild enhet till en ökad försäljning samt att se sin butik som sin egen (vi är en franschisekedja) genom att delge tips och råd längs vägen då man ibland får skygglappar i sin egen omgivning. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla somhar någon som helst kontakt med butiker och försäljning. Både säljare i butik samt personer som säljer till butik för att öka förståelsen i den dagliga kontakten med kunder."
Anders Börgdal, DUX Industrier AB

"Främst har jag lärt mig att förstå våra butikers beteende och även hitta argument för att i vissa fall förändra det. Den är enkel att läsa och ta till sig. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som jobbar med butiksförsäljning."
Åsa Lilja, Team Sportia AB

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

"Den har givit mig tips för hur jag ska kunna sälja mer produkter, fast inte I traditionell butik, utan jag har läst boken som en inspirationskälla och fått nya idéer för hur jag ska kunna sälja mer i min webbutik. Som idégivare är den väldigt bra. Jag har faktiskt läst den flera gånger och hittar alltid nya saker. Första gången sträckläste jag den på en natt och sedan satta jag igång fylld av energi. Otroligt nog höll jag mig faktiskt vaken ända till nästa kväll medan jag jobbade med alla idéer. Det kallar jag kick."
Katrin Lundgren, SweCat



Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra har även köpt

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se