Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Botemedel för dålig försäljning i webbshopen

Hur funkar din hemsida försäljningsmässigt egentligen?


Drar sidan in kunder till dig? Får den saker att hända för dig? Jag hör alldeles för många företagare
säga att det är tufft på nätet. De säljer inte tillräckligt mycket eller får inte tillräckligt många besök.
Tufft!

Men det behöver verkligen inte vara så. Först bara - vad menar jag med försäljning på nätet? Jag menar allt som leder till att du får betalt till slut. Det kan vara direktförsäljning från sajten men också att någon hör av sig till dig för att de sett din sajt och att det leder till en affärsrelation på något sätt.


Här är en snabbkur som botar dålig försäljning på nätet

1. Du måste skriva bra på nätet. Du måste fånga läsaren direkt och skapa ett intresse för det du har att säga. Du gör det genom att prata om fördelar i rubriker och texter. Din besökare undrar nämligen hela tiden varför han eller hon ska fortsätta läsa eller klicka på något. Det är vad du måste svara på så snabbt du bara kan. Vi pratar här om konkreta fördelar, inte företagsbabbel om synergieffekter och konkurrensfördelar. Berätta exakt HUR det du säljer blir bättre för dina besökare. Tänk att det är din bästa vän som kommer dit. Hjälp honom/henne att bli klokare.

2. Använd andra kunders åsikter om det du har att sälja. Det låter ju självklart, men få gör det. Att du tycker att det du säljer är bra förvånar inte. Det är därför du måste jobba för att visa vad någon som inte tjänar pengar på dina tjänster/produkter tycker. Det har med trovärdighet att göra. Om andra gillar det du gör är det lättare för oss andra att våga prova dig också.

Överlev och blomstra under lågkonjunkturen!

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.

Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.

Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.

475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.

Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid

Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.

Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.


3. Försök att hålla fram ett problem som du visar lösningen på. Du kan göra det genom att helt enkelt ställa en fråga: Har du problem med rekrytering av rätt personer?. Gör så här: (Och här kommer din fantastiska lösning som du säljer presenterad i punktform eller på ett annat enkelt sätt).
Och om du tror att du ger bort din lösning gratis så har du fel. Jag ser det bara som ett generöst företag som bjuder på sin kunskap och inte är rädda. Sådana företag vill man ju ha med att göra, snarare än dem som tjuvhåller på godbitarna och är snåla med sin kunskap.

4. Tala gärna direkt till de tvivel dina besökare har. Du vet ju vad osäkra kunder brukar säga till dig. De kanske säger:
- Men jag har redan fyra sådana redan och varför skulle det hjälpa med att köpa en femte?
Använd det i din text. Berätta att du vet vilka tvivel dina besökare har och varför de inte behöver tvivla när det gäller din lösning. Ditt jobb är att visa dina fördelar på din hemsida, men också att göra det ocyniskt. Jag är helt säker på att krängare och nasare är ute - och att hjälpare är inne. Det måste vara så. För det är den värld jag vill leva i :-)

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
(100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


"Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
Contact Center i Boxholm AB

"Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

"Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

"Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

"Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
Anna Ekström, Radius Sweden AB

"Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
Morgan MARK, Partner Connect Italy

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se