I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Få avslut på webben - en snabbanalys


Sveriges största och populäraste tipsbrev om att starta eget
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

Driver du eget företag är du förmodligen marknadsförare/säljare av dina tjänster och produkter vare sig du vill eller inte. Känns det svårt och luddigt att hitta rätt väg för avslut på din egen webbplats/webbutik? Här får du ett enkelt och snabbt verktyg i två steg som kan få dig att öka antal avslut.


Se till att du har lite lugn och ro till hands. Skriv ner dina svar på frågan i steg 1 och vänta med steg 2 tills du är klar med denna uppgift.

STEG 1 – POSITIVA EGENSKAPER
Tänk på ett tillfälle då du valde att handla från en webbutik eller använde dig av en webbtjänst. Vad fick du för känslor, skriv ner 5 positiva egenskaper på sajten/webbutiken. Plötsligt kanske inte priset var viktigt, du ville ha produkten/tjänsten.

STEG 2 - ANALYS
Surfa in på din webbplats. Finns egenskaperna från fråga 1 uppfyllda på din webbplats/webbutik? Behöver du justera något? Kan du göra det själv eller behöver du hjälp utifrån?

Gör en liten plan för din webbutveckling
När du har en genuin tjänst eller produkt och med din fulla energi förmedlar detta till kunder som har ett behov (vare sig de vet eller inte vet det just nu) så kommer du att hjälpa din kund att nå drömläge vilket påverkar både dig, ditt företag och kunden på ett positivt sätt. - Eller hur? Vem vill inte skapa lite glädje och positivt flow runt om sig?
Samla kraft, fokusera och finn din inre styrka. Förmedla den känslan vidare. - Det kan förändra allt.

Jenny Grönlund | Svensk Internetform
jenny@internetform.se | 0278-78 90 12


Över 50 000 lyckliga läsare kan inte ha fel!

Rivstart - så startar du ditt företag och lyckas inom ett halvår - med garanti

"Det sägs att bra affärsidéer inte växer på träd. Men det gör de - nästan. Nu finns nämligen en svenska bok fylld av smarta idéer för dig som vill starta eget. Vem vet,... det kanske blir den viktigaste bok du läst".
Tidningen Amelia

"Rivstart handlar om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
Entreprenör

"Massor av tips och idéer om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
Computer Sweden

"Informationsdelen är gedigen".
Platsjournalen

"En handbok i att starta eget som börjar med drivkraften och idéerna istället för pappersjobbet. Författaren ger en mängd konkreta tips om affärsidéer och marknadsföring".
Arbetsmarknaden

"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata

"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB

"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling

"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation

"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård

"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB

Läs fler recensioner och få mer information om boken Rivstart

Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?