I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Bygg ditt personliga varumärke


Sveriges största och populäraste tipsbrev om att starta eget
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

"Uppfattningen om en människa grundar sig till 55 procent på hur vi ser ut, frisyr, kläder och kroppsspråk. Röst och tonläge, alltså själva framförandet betyder 38 procent. 7 procent av den totala bilden grundas på vad du egentligen säger" - Albert Mehrabian, professor i socialpsykologi.

10 tips till dig som vill bygga ditt personliga varumärke

1. Betrakta dig som ett varumärke (Treschow är en trygg, tung men lite ospännande Mercedes).
2. Vårda ditt personliga varumärke - det krävs tid och resurser. Varför är amerikanarna bättre? De tränar och föbereder sig. Träna framförande/presentation och gå igenom stilen och garderoben.
3. Skapa självinsikt genom modigt bollplank. Självbilden och omvärldens bild går inte alltid hand i hand...
4. Gör inte om dig - odla positiva drag i din image.
5. Förbered anställningsintervjuer och säljmöten genom att hämta så mycket information om de du skall träffa som möjligt (hemsida, pressmaterial, kontorsläge mm.)
6. Allt det du gör påverkar hur du uppfattas (klädstil, presentationsmaterial, krogval, hobbies).
7. Interagera med dina målgrupper (Kapitalmarknadsdagen kräver en stil och förberedelse, rekryteringsdagen på Handels en annan - se det som middagsbjudningar med olika dress code - gala eller vardagsmiddag.)
8. Hitta detaljer som sticker ut passande.
9. Tänk efter före ett möte eller intervju vilket intryck du vill ge. Vad skall målgruppen komma ihåg efter mötet.
10. Ha kul - det är roligt att kommunicera och sätta avtryck i sin omgivning, dvs. gör aldrig saker som inte är du.

Över 50 000 lyckliga läsare kan inte ha fel!

Rivstart - så startar du ditt företag och lyckas inom ett halvår - med garanti

"Det sägs att bra affärsidéer inte växer på träd. Men det gör de - nästan. Nu finns nämligen en svenska bok fylld av smarta idéer för dig som vill starta eget. Vem vet,... det kanske blir den viktigaste bok du läst".
Tidningen Amelia

"Rivstart handlar om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
Entreprenör

"Massor av tips och idéer om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
Computer Sweden

"Informationsdelen är gedigen".
Platsjournalen

"En handbok i att starta eget som börjar med drivkraften och idéerna istället för pappersjobbet. Författaren ger en mängd konkreta tips om affärsidéer och marknadsföring".
Arbetsmarknaden

"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata

"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB

"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling

"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation

"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård

"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB

Läs fler recensioner och få mer information om boken Rivstart

Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?