I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

5 nyckelfrågor kring din profilering


Sveriges största och populäraste tipsbrev om att starta eget
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

Jag kan googla ditt namn mitt i natten. Jag kan höra andra prata om dig i ett sammanhang där du inte är på plats. Jag kan komma att tänka på dig varje gång jag dricker ur tekoppen som du gav mig när jag fyllde trettiotvå. Ditt varumärke lever hela tiden och vi kan inte styra över någon annans tankar - men vi kan påverka.
Ditt personliga varumärke är aktivt dygnet runt. Varje dag. Det är inte bara när du träffar människor eller kommunicerar aktivt med dem som du bygger ditt varumärke.
Du styr inte över mina tankar och jag styr inte över dina. Jag tänker vad jag vill om dig, när jag vill. Däremot kan du påverka vad jag och andra tänker om dig genom att ge ett konsekvent och tydligt intryck i alla sammanhang där du kommer i kontakt med andra – antingen direkt eller indirekt.

Vilket intryck vill du ge och var vill du synas?


1. Har du en tydlig bild av dig själv?
2. Tror du att andra har en tydlig bild av dig?
3. Hur väl tror du att dessa bilder stämmer överens?
4. I vilka kanaler syns du mest? Sociala medier, verkliga möten, skriftliga rapporter…?
5. Hur kan du agera mer konsekvent och tydligt i alla kanaler?


I e-kursen Stärk ditt personliga varumärke hjälper jag dig att hitta svar på dessa och många andra frågor. Du gör en spännande och utvecklande resa med ditt eget varumärke.

Artikelförfattare:
Anna-Karin Lingham | Driver företaget Lingham Enterprise
0704-56 76 22 | info@linghamenterprise.se


Över 50 000 lyckliga läsare kan inte ha fel!

Rivstart - så startar du ditt företag och lyckas inom ett halvår - med garanti

"Det sägs att bra affärsidéer inte växer på träd. Men det gör de - nästan. Nu finns nämligen en svenska bok fylld av smarta idéer för dig som vill starta eget. Vem vet,... det kanske blir den viktigaste bok du läst".
Tidningen Amelia

"Rivstart handlar om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
Entreprenör

"Massor av tips och idéer om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
Computer Sweden

"Informationsdelen är gedigen".
Platsjournalen

"En handbok i att starta eget som börjar med drivkraften och idéerna istället för pappersjobbet. Författaren ger en mängd konkreta tips om affärsidéer och marknadsföring".
Arbetsmarknaden

"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata

"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB

"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling

"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation

"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård

"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB

Läs fler recensioner och få mer information om boken Rivstart

Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?