I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Så här lyckas du som företagare


Sveriges största och populäraste tipsbrev om att starta eget
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)


Tänk så här för att lyckas när du startar ditt företag

Många som startar företag är så upptagna av allt praktiskt med företagsstarten att de glömmer det viktigaste – kunderna. Istället för att undersöka om det finns en plats där ute för deras företag så lägger de all sin tid på att ta reda på hur bokföringen ska göras, hur skatterna ska betalas och hur alla formulär ska fyllas i.

Och resultatet är givet – hälften av de företag som startar idag finns inte kvar om fem år.

Visst är det hemskt!

Men det behöver inte vara så här. Och här kommer det rakt från hjärtat:

  • Det är lätt att få ett företag att rulla
  • Det är lätt att få kunder
  • Det är lätt att tjäna mycket pengar på ett företag
  • Det är lätt att få den frihet som företagande innebär...


  • …Om man gör rätt från början!

    Så lyssna nu:
  • Var beredd på att lära dig marknadsföring – det är inte svårt.
  • Var beredd att lära dig att sälja – det är kul om du gör det på ditt eget sätt
  • Var beredd på att lyssna på vad kunderna vill ha och ge dem det + det som de inte visste att de ville ha. Då kommer ditt företag att fungera


  • Och här är det härliga:
    Om du skapar ett företag som ger kunderna det de vill ha först – så kommer du helt automatiskt att få det du vill ha sedan. Det finns minst 70 skäl till att du ska starta eget.

    Över 50 000 lyckliga läsare kan inte ha fel!

    Rivstart - så startar du ditt företag och lyckas inom ett halvår - med garanti

    "Det sägs att bra affärsidéer inte växer på träd. Men det gör de - nästan. Nu finns nämligen en svenska bok fylld av smarta idéer för dig som vill starta eget. Vem vet,... det kanske blir den viktigaste bok du läst".
    Tidningen Amelia

    "Rivstart handlar om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
    Entreprenör

    "Massor av tips och idéer om hur man hittar sin marknad och snabbt börjar tjäna pengar på sin affärsidé".
    Computer Sweden

    "Informationsdelen är gedigen".
    Platsjournalen

    "En handbok i att starta eget som börjar med drivkraften och idéerna istället för pappersjobbet. Författaren ger en mängd konkreta tips om affärsidéer och marknadsföring".
    Arbetsmarknaden

    "Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
    Eridiania, The Living stone home clean

    "Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
    Fredrik Lange, Unitdata

    "Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
    Per Sydäng, Despec Sweden AB

    "Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
    Monica Sundell, sundell utveckling

    "Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
    Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation

    "Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
    Åsa Karlström, Fin Trädgård

    "Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
    Pål Arthursson, Globograf Sverige AB

    Läs fler recensioner och få mer information om boken Rivstart

    Om artikelförfattaren:

    Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


    Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
    Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


    Artikeln är skyddad med Google authorship






    Veckans samvetsfråga:
    När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?