I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

11 säkra sätt att irritera dina besökare på din hemsida.


Sveriges populäraste tipsbrev om att göra affärer på nätet
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

Det finns massor av sätt att irritera dig när du besöker en sajt. här nere kommer 11 säkra kort. Kolla och fundera över om du själv irriterar dina besökare


1. När en besökare kommer till din sida, se till att han/hon möts av en splashsida.
Ex din logga som laddar sakta. När den laddat klart så ska den börja hoppa eller snurra på sidan på ett irriterande sätt. Efter 20 sekunders hoppande och studsande visas texten "Klicka här, för att komma till vår sida".


2. Se till så att besökaren, när han/ hon väl kommit in på sidan, inte får en tydlig bild av vad idén är bakom din sida.
Låt honom/henne ställa sig frågan: "Vad handlar den här sidan om egentligen?", "Vad får jag om jag stannar kvar?". Låt honom/henne ställa sig frågan men inte få något svar på den.


3. Gör det svårt att navigera på sidan.
Ha en policy som handlar om att den som är tillräckligt intresserad av det du har att säga, kommer att stanna kvar. Ha alltid navigationsknapparna på olika ställen på varje undersida också. Alltid retar det någon.


4. Ha gömda sidor som man bara kan nå från vissa undersidor.
Den som vill ha något från dig får väl anstränga sig lite, eller hur!


5. Ändra aldrig ditt innehåll på sidan.
Det som en gång lagts dit ska finnas kvar, hur gammalt eller inaktuellt det än är.


6. Ha en färgtung bakgrundsbild som tar lång tid att ladda.
Bilden kan vara på din morbrors hund eller något liknande. Huvudsaken är att besökaren tror att de ska få något av värde och sedan inte får det.


7. Skriv som du tror att folk pratar.
Var spontan. Alla kan stava fel och använda ord och uttryck som ingen förstår. Gör det du också, men lite oftare än andra. Kolla inte texten när du skrivit den. Folk fattar vad du menar ändå.


8. Ju större fil desto bättre bild.
Använd alltid bilder på mer än 50 K. Dimensionen på bilder ska alltid vara större än genomsnittliga skärmar.


9. En sida är bättre än 10.
Lägg allt ditt innehåll på en och samma sida så har besökaren allt på en gång bara genom att scrolla neråt. Förresten, se till så att det är nödvändigt att scrolla horisontellt också.


10. Berätta hur bra du är på sidan.
Det har alla rätt att veta. Du är bäst, Bäst, BÄST!!!


11. Skapa alltid din hemsida korrekt för en speciell inställning på datorn.
Eller varför inte bara för en typ av webbläsare. Blir det mycket stora skillnader för olika användare, så skriv: Denna sida bör ses med .... osv. "Det är perfekt, besökarna får skylla sig själva"

Hur många rätt fick du i irritationsjakten?

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.